Abel Tasmanpark - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Abel Tasmanpark - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Abel Tasmanpark

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

05 December 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Abel Tasmanpark 3 december
Het ziet er zonnig uit als we opstaan.
We krijgen een heerlijk ontbijt op het terras buiten. Yoghurt met zwitserse muesli, heel mooi opgemaakt met paar gerookte amandelen en gedroogd fruit.
Daarna french toast met een warme pruimencompote. Thee, koffie en sapje. Wat een culinaire verrassing!
Daarna naar het populaire plaatsje Kaiterteri gereden dat aan het Abel Tasman National Park grenst. We zijn daar op de boot gestapt om vervolgens een stukje langs de kust te varen. We werden afgezet bij Torrent bay voor een wandeling door de jungle van een kleine 7 km. Een wandelpad langs de kust en over de heuvel naar Medlands beach waar je dan later op de dag weer opgehaald wordt.
Mooi wandelweer met een lichte sluierbewolking wat wel aangenaam was. Het was niet druk en iedereen die je tegenkomt begroet je met hai of hello.
Tussen de weelderige begroeiing zie je steeds mooie bounty baaitjes met goudgeel zand.
We konden nog lekker beetje relaxen op het strandje voordat we opgehaald werden. De wind werd aan het eind van de dag wat frisser maar ik (Louis) had er geen last van.
Was goed om ook weer een beetje in beweging te zijn na al die uren in de auto want de afstanden vallen vaak toch tegen. Aan het eind van de middag relaxed teruggereden en daarna nog een uurtje in het zonnetje in de tuin gezeten met boekje en glaasje Nieuw Zeelandse witte wijn.
Om 19.00 uur naar restaurant Jellyfisch in Mapua gereden (leuke naam maar stond niet op het gerecht). We hebben Zwaardvis en Eye Gillet besteld. Het werd in flinke porties geserveerd...

P.S. we zetten er steeds foto's bij, maar die lijken steeds in mapje Coromandel2 te verschijnen. Het is beetje gepriegel op de iPhone maar het geeft in ieder geval een aardige impressie.

• 05 December 2013 - 12:39

Nico Luckerhof:

Hallo,

Wees maar blij dat jullie daar zijn, want hier is wederom een zuidwesterstorm aan de gang en zal onze goede sint het vanavond wel erg moeilijk krijgen.

Maar goed, jullie zijn lekker bezig lees ik weer en Torrent Bay komt mij erg bekend voor, de naam dus.
    En ja al die culinaire verrassingen zijn ook altijd wel leuk.

Ik lees straks de rest wel weer.

• 05 December 2013 - 15:28

Thea :