afscheid Kaikoura - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu afscheid Kaikoura - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

afscheid Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

03 December 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Afscheid Kaikoura
2 december vertrekken we met mooi weer uit de B&B Surfwatch. We zullen het prachtige uitzicht en het kalmerende geruis van de zee missen.
We moeten weer over dezelfde kustweg terug richting Blenheim rijden. Geen straf want het is een mooie route.
Onderweg maken we een stop bij de wijngaard van (Peter) Yealands. Zo ongeveer de grootste wijngaard van Nieuw-Zeeland van 1 eigenaar.
Eindeloze kaarsrechte rijen wijnstokken in een glooiend landschap grenzend aan zee.
Kregen een introduciefilmpje waarin de geschiedenis van deze wijngaard uitgelegd wordt. De rijen zijn zo kaarsrecht omdat gebruik wordt gemaakt van GPS en alles is "organic" (biologisch) en wordt gerecycled. Kippen en schapen houden het gras bij tussen de wijnstokken. Er wordt zelfs klassieke muziek gedraaid bij de kippenrennen. (Ja echt!) Ze leggen daardoor grotere eieren werd ons verteld maar ook getoond!
We hebben 5 verschillende wijnen geproefd, we delen, dus kleine slokjes ook omdat ik nog verder moet rijden. De laatste was geen wijn maar een heerlijke port met bijzondere druiven. Helaas exporteren ze die nu net niet naar Nederland.
In de wijnstad Blenheim koffie gedronken en beetje het centrum verkend. Daarna weer de auto in richting Nelson, de op een na grootste plaats van het Zuidereiland.
Onderweg op de bergen grote lappen met donkergroene naaldbomen die voor de kap bestemd zijn,maar ook grote delen land met gekapte bomen en nieuwe stukken met jonge aanplant. Echt ecologisch dus.
De stad Nelson is een druk havenstadje waar we even bij de haven gestopt zijn om een broodje te eten. Hier is weer een heel ander landschap met enorme baaien die wel of niet vol staan met de wisselingen van eb en vloed.
Tegen een uur of 4 in de middag kwamen we aan bij The Cats' pyjama's.
Prachtige kamer met mega badkamer met ook hier uitzicht over de droge baai die met hoog water weer onderloopt.
Heel vriendelijke dame die meteen de excursie voor de volgende dag regelde en restaurant suggesties deed. Ze bood ook meteen aan om een wasje voor ons te draaien.
We zijn gaan uitwaaien op Rabbit eiland. Ongelooflijk, wat een eindeloos strand, bijna voor ons alleen. Lekker een stuk langs de vloedlijn gaan lopen.
Daarna in een soort theater/restaurant gegeten. Eigenlijk was het gesloten, maar er was een gezelschap dus wij konden er nog wel bij.
Lange tafel met allemaal grijze dames en heren die bijeen waren voor de jaarlijks uitreiking voor de mooiste rozen . Er stonden althans allemaal rozen tentoongesteld met prijzen erbij.
Erg aardig was dat wij een aantal rozen meekregen toen we de zaak wilde verlaten ! Wat zijn ze hier toch vriendelijk.
Licht ging rond half 11 uit.

• 03 December 2013 - 10:31

Carolien Steenman-Vollebregt:

Hallo elsbeth en louis,

Wat klinkt het allemaal heerlijk relaxed en mooi. Jullie genieten blijkt uit de reisverslagen. Om in de sfeer te blijven: keep goning mate! Ben reuze benieuwd naar de uitgebreide versie van alle verhalen, zal wel volgend jaar worden. Geniet, drink met mate en stuur wat zomer deze kant op. Het wordt hier echt koud, dus hou straks de winterjasjes wel bij de hand half december. Wij gaan binnenkort heftig aan de pepernoten, dat zullen jullie dan wel gaan missen. Of gaan jullie naar een Dutch weet ik veel wat om Sinterklaas te vieren?

Tot later en blijf zé sturen die enthousiaste verslagen!

Carolien

• 03 December 2013 - 16:20

Andries & ANNIE:

Vinden steeds meer dat jullie een paar grote bofkonten zijn, die ons hier in het kouwe kikkerlandje stinkend nieuwsgierig maken naar al het moois wat jullie nog te wachten staat.

Het lijkt ons heerlijk om ook eens zo'n mooie reis te kunnen maken.

Geniet er maar met volle teugen van.

Groetjes uit Blanda

• 03 December 2013 - 19:53

Ida:

lieve Elsbeth en louis,

Mooie natuur, heerlijk weer, lekkere wijn en kippen en klassieke muziek! Wat wil je nog meer.
    We willen even laten weten dat we jullie nog steeds stalken en wensen jullie nog veel reisplezier,
    groetjes van Pieter en Ida en de rest

• 03 December 2013 - 22:31

Saskia Amelung:

Hoi Elsbeth en Louis,

het is heerlijk om jullie reisberichten te lezen! :-)
    Wat zien jullie ongeloofelijk veel!
    Nieuw-Zeeland staat ook nog steeds op mijn lijstje, als ik dit allemaal lees krijg ik er steeds meer zin in!
    Geniet maar verder, ik geniet ook van jullie berichten!
    Liefs, Saskia

• 04 December 2013 - 20:38

Ger En Hanneke Dresken:

Beste Liesbeth en Louis;

Onze complimenten voor jullie verslag want het zit zo goed in elkaar getimmerd dat we ons regelmatig in Nieuw Zeeland wanen.
    Klasse

Ger En Hanneke