Windwhistle - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Windwhistle - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Windwhistle

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

18 December 2013 | Nederland, Hoofddorp

Windwhistle 15 december
We verlaten Lake Tekapo om naar Windwhistle te gaan.
We rijden via de scenic route naar Geraldine. Daar houden we een koffiestop bij een farmshop. Die kom je in Engeland ook vaak tegen. Biologisch groente, fruit en vlees. En wat ander blikspul etc.
Ze hebben hebben het hier veel over organic en spray-free. In tegenstelling tot Nederland krijg je wel een enorme hoeveelheid plastic zakken bij de supermarkt. Net als in Amerika wordt alles voor je ingepakt. Wij vinden de scenic route niet zo spannend. Plat, het kan ook Nederland zijn. Heel in de verte nog wat bergen, maar verder saai. We zijn dan ook wel verwend met mooie uitzichten de afgelopen weken. We schieten veel harder op dan we verwachten.
We stoppen bij de Sharplin Falls om een wandeling van een kleine drie kwartier te maken.
De waterval stelt niet zo heel veel voor, maar het is lekker even de benen strekken. Over twee dagen zitten we tenslotte weer een lange tijd in het vliegtuig.
We komen we aan bij B&B Quickenberry in Windwhistle op het golfterrein van Terrace Downs. Het terrein staat in de top tien van Oceanie en is ook heel populair in Nieuw- Zeeland.
Het huis is heel groot en ligt tussen hole drie en vijf. We worden hartelijk ontvangen door Christine en Robert Zij komt uit Engeland en hij uit Zwitserland. Hij heeft Hogere Hotelschool in Luzern gedaan en heeft een eigen restaurant gehad en ooit meerdere lodges ergens.
In de hal staat op de tafel naast een bos bloemen zijn eigen kookboek. Onder eigen beheer duizend exemplaren uitgegeven. Het ziet er mooi uit maar $ 65 vind ik toch wel veel. Het is bovendien groot en erg zwaar. We horen trouwens wel van hem dat Singapore Airlines de 15e november (wij vertrokken de 14e) het aantal kilo's dat meegenomen mag worden van twintig naar dertig heeft verhoogd . Had ik toch dat jurkje nog mee kunnen meenemen :-).
Het huis kan drie koppels onderbrengen. Onze kamer is luxe, mooi opgemaakt bed en ruime badkamer. Uitzicht aan drie kanten over het golfterrein. We wandelen een poosje over het terrein van achttien holes. We horen wat mensen en zien een aantal golfers die zich met golfkarretjes verplaatsen. Voor de rest is het uitgestorven. En dat op zondag!
Om half zeven verzamelen we voor een pre-dinner drink. We hebben ons maar eens netjes aangekleed want het ziet er chique uit.
Later op de dag komen er nog twee mensen die via Travel Essence geboekt hebben. Ze zijn net aangekomen in Nieuw Zeeland en zijn enigszins verreist.
Het diner is als in een restaurant. Mooie tafel, iets met zalm vooraf, heerlijke lam als hoofdgerecht en een toetje. We nemen er een flesje wijn bij. Gezellig met de anderen gekletst en allerlei tips gegeven.
Ik krijg van Christine een tubetje zalf om op de sandfly beten rond mijn enkels te smeren. Ondanks alle spray hebben ze me toch aardig te pakken gehad. Op sommige zitten hele blazen.
Die beesten mogen wat mij betreft uitgeroeid worden. Echt vreselijk vervelend.
Morgen nog een dagje. De tijd is wel snel gegaan de laatste dagen.