Overtocht - Reisverslag uit Waioruarangi, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Overtocht - Reisverslag uit Waioruarangi, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Overtocht

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

01 December 2013 | Nieuw Zeeland, Waioruarangi

Overtocht 30 november
Vanwege een kapotte schroef van een van de schepen die naar het Zuidereiland varen, is de vertrektijd van 8.15 naar 9.00 verschoven. Iets meer tijd voor ontbijt dus. June Tollerton had wel weer een lekker ontbijt voor ons klaargemaakt. Ze is erg chaotisch. Overal liggen stapels boeken, tijdschriften en dozen.. (Louis moest steeds aan Fowlty Towers denken)
Voor Wellingtonse begrippen viel het wel mee, maar niet voor ons want we hebben onrustig geslapen. Het heeft vannacht vreselijk gestormd en geregend.
Wel op tijd vertrokken want je weet maar nooit. Auto op parkeerplaats achter gelaten, sleutel in een brievenbus gedaan en richting terminal waar al veel mensen in een rij stonden te wachten.
Koffers afgeven en dan maar wachten tot vertrek. Gelukkig konden we nog 2 stoelen vinden. Uiteindelijk vertrokken we tegen 10 uur.....omdat het allemaal veel langer ging duren bleek de Premium Lounge (luxe suites) die we geboekt hadden wel een goed idee te zijn geweest. 2 Banken bij het raam in beslag genomen, het was lekker rustig en je kon allerlei hapjes en drankjes nemen. Er was zelfs gratis wifi aan boord .
Erg veel wind en nevel onderweg maar goed te doen want de wind stond gunstig. We zijn dus niet zeeziek geworden. Uiteindelijk duurde het allemaal wel langer door de harde wind maar ook omdat een boot nog niet weg kon uit de haven waardoor wij er niet in konden.
Een beetje NS maar dan anders!
Overigens werd wel met man en macht geprobeerd de mensen die bussen en trein moesten hebben te helpen. Trein/bus bleef wachten of er werd overgeboekt. Wel netjes!
Uiteindelijk kwamen we om half 2 de boot af.
En dan ben je op het andere eiland. Andere auto, helaas niet zo'n grote maar een Toyota Carolla die volgens Louis ook erg prettig rijd. (Geef mij die ander naar :-) )
Landschap is direct heel anders. Eerst door soort moerrasgebied met ontelbare dode grijze bomen met daarachter lichtgroene loofbomen en daar weer achter de bergen met donkergroene naaldbomen. Omdat de weg erg smal was konden we helaas nergens stoppen om foto te nemen.
Daarna veranderde het landschap in geelgroene heuvels met links en rechts talloze wijngaarden. De Marlborough is het grootste en belangrijkste wijngebied van Nieuw Zeeland . De meeste wijn komt uit deze streek. Mooie strakke en uitgestrekte velden met wijnstokken. Het weer werd steeds beter en de zon begon volop te schijnen.
We zijn vervolgens bij een van de grootste wijnleveranciers van NZ (Brancotte estate) afgeslagen en hebben een wijnproeverij gedaan. Het ligt bovenop een heuvel en we konden zo mooi over de wijngaarden kijken. Erg leuke ervaring.
De weg vervolgd door de heuvels totdat we weer bij de zee uitkwamen.
Turkooizen zee aan de ene kant en bergen met strijklicht (het was inmiddels al na vijven) aan de andere kant. Eigenlijk wil je om de zoveel meter stoppen om een nog mooiere foto te maken.
B&B ligt stukje de berg op ( er ligt nog sneeuw op de toppen!) Onze kamer kijkt uit op de zee. We zijn in slaap gevallen met het geruis van de golven op de achtergrond. Slechts 2 keer per dag hoor je ook de Kiwi Rail (trein) langskomen.
Bij New World ( zeg maar de AH van hier) een warme gebraden kip gekocht met wat salade en aardappelsalade. Eten met zo'n uitzicht is niet verkeerd
Morgen walvissen spotten!

  • 01 December 2013 - 09:30

    Nico Luckerhof:

    Hallo Elsbeth en Louis,

    Wat zijn jullie verhalen toch mooi, en zo mooi geschreven door mag ik aannemen voornamelijk door jou Elsbeth.
    Je bent al een schrijfster of gaat er zeker een worden volgens mij, zo bloemrijk als jij dit schrijft, ik slijm niet hoor maar meen dit echt.

    Wat maken jullie toch veel mee, en wat een bijzonder ervaringen doen jullie op, ben er een beetje jaloers op moet ik eerlijkheidshalve toegeven.

    Als ik zo jullie verhalen lees zie ik mijzelf daar ook in mijn gedachte, en volg het ook via internet waar jullie zoal zijn geweest.

    Wat is de natuur toch mooi hè, daar geniet ik zelfs in ons eigen kikkerlandje steeds meer van en dat is toch eigenlijk niet in vergelijking met wat jullie nu ervaren.

    Maar goed lekker genieten, en ik kijk uit naar jullie volgende verslagen.

    Groeten Nico :)

  • 01 December 2013 - 10:08

    Linda Van Der Lem:

    Ik sluit me volledig bij Nico aan! Maar dat had ik ook al eerder geschreven! En je Nederlands is perfect! Wat een verademing! Arend Speek mag trots op ons zijn! Ik sta n.l. ook bekend om mijn kennis van de Nederlandse taal :)

  • 01 December 2013 - 10:50

    Bram Meurs:

    Mooie verslagen gelezen over jullie tochten en ervaringen op het noordelijk eiland. Veel plezier op het zuidelijk eiland; de wijn hebben jullie reeds geproefd!
    Groetjes, Bram

  • 01 December 2013 - 10:54

    Margriet :

    Ik mis jullie wel erg hoor.... onze glazen wijn proeven niet zo goed zonder jullie gezelschap .....en rond de tafel is het ook een stuk stiller........ het is gewoon veel te snel gegaan. Ik ben zo blij dat jullie van al het moois genieten. Ik probeer het aan mensen in Holland uit te leggen maar toch ziijn woorden en zelfs fotos nooit genoeg om het over te brengen. Helaas ( of mischien gelukkig ) is het toch te ver weg voor meeste mensen dus blijft het hier stil en meeste toch wel ongerept. De nacht hemel en de sterren zijn ook altijd mooi he?
    Ik heb nog lekker veel gewandeld en geklommen ( maar niet super hoog) en ook nog gezwommen in de zee. Ik word weer verwend door mijn " grote broer" en Lorraine en ga morgen ochten met de bus vroeg terug naar Cambridge .......... Ik ben blij dat je vandaag nog de walvissen, dolfijnen en zeehondjes gezien hebt. Ik heb nog nooit een walvis gezien !! Liefs en groetjes van ons allemaal.

  • 01 December 2013 - 14:05

    Martin En Ria:

    Hoi Elsbeth en Louis,
    Wat een belevenissen tot nu toe en zo te lezen en te zien wat een prachtig land.
    Hoeveel foto's hebben jullie nu al gemaakt in ruim twee weken?
    In ieder geval nog heel veel plezier.
    Tot facetime.
    Groetjes

  • 01 December 2013 - 16:04

    Ilona:

    leuk!!

  • 01 December 2013 - 19:43

    Wendy :

    Jong en lui,
    Wat een mooie verhalen, ik kan niet anders dan bij Nico aansluiten. Super! Geniet, en we kijken uir naar de komende verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth en Louis

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 16932

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 19 December 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: