Wellington - Reisverslag uit Mangamaunu, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Mangamaunu, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Wellington

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

01 December 2013 | Nieuw Zeeland, Mangamaunu

Wellington 29 november
Gelukkig, vandaag een stuk beter weer dan gisteren. De hele dag zon, wolkjes en wat wind.
We zijn met de Cable train richting de botanische tuin gegaan. De ingang ligt bovenop de berg. Niet zo mooi en groot als in Singapore maar wel lekker in rondgelopen.
Daarna rondleiding gekregen in het Nieuw Zeelandse parlementsgebouw . Vooral interessant hoe ze in de jaren '90 het fundament zo aangepast hebben dat het nu aardbeving "proof" is. De rest is wel redelijk ouderwets qua inrichting. Het nieuwe gedeelte van het parlementsgebouw, bijgenaamd de Beehive, is echt vreselijk lelijk. Jammer genoeg mochten we nergens foto's nemen.
De rest van de middag besteed aan wat rondlopen in de stad, even de openbare bibliotheek in en nog de rest afgemaakt van het Te Papa museum waar we gisteren avond waren gestopt. Het museum in Auckland vonden we allebei eigenlijk mooier.
Later in de avond gegeten in de Hop Garden, een leuke drukke pub aan eind van de straat.
Burger of the month voor louis en westcoast whitebaid voor mij.