Napier - Reisverslag uit Maupuia, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Maupuia, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Napier

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

30 November 2013 | Nieuw Zeeland, Maupuia

Napier 27 november
Vandaag zijn we samen met Lorraine en Margriet op weg om de art deco architectuur van Napier de bekijken. Na de aardbeving van 1931 zijn veel huizen in die stijl herbouwd.
Tussen de regenbuien door heeft Lorraine ons rondgeleid door de straten. Het is soms jammer dat de gevels ontsierd worden door allerlei reclame. De bovenzijde van het pand is wel art deco maar de winkel niet. De winkels zelf zijn overigens wel heel leuk! Er zijn ook veel winkeltjes met oude kleding/spulletjes uit de jaren 20 en 30 die je kan kopen/huren. Iedereen is erg vriendelijk en maakt ook tijd voor een praatje.
Door het weer was het bezoek aan de Jan van Gent kolonie op Cape Kidnappers en de wandeling naar Te Mata peak niet mogelijk. :-(
Wel zijn we daarna heerlijk gaan lunchen in het restaurant van www.elephanthill.co.nz. Een wijngaard gelegen in Hawk's Bay.
Mooie wijn geproefd, de wijnstokken in de stromende regen vanachter glas bekeken.
Er zit een importeur van de vineyard in Waddinxveen. Daar gaan we zeker eens informeren want deze wijn heeft een bijzonder goede kwaliteit.
In een viswinkel heeft Lorraine zalm voor Louis en tahiki fish gekocht. Met salade en heerlijke NZ aardappels uit de oven. Toetje: noten, chocolade, fruit en beetje meer wijn. 3 ***
Laatste nacht in gezelschap van lieve gastvrije vrienden.

• 29 November 2013 - 23:46

Linda Van Der Lem:

Hoi Elsbeth, ik geniet van je reisverslagen. Jullie hadden alles al zeer goed voorbereid heb ik het idee! Ik zie jullie uitzicht, ik proef wat jullie eten. Heerlijk!

• 30 November 2013 - 10:09

Gillian:

Het is fantastisch om mee te leven / mee te reizen op deze manier. Jammer dat het weer jullie parten speelt. In een eerder verslag merkten jullie op dat het gewoon betekent dat je nog een keer terug moet! Grappig dat de importeur van de wijn in Waddinxveen zit.. Benieuwd waar jullie weg verder heenvoert... En hopen dat de regen weer stopt.

• 30 November 2013 - 11:17

Bert En Tiny:

Ik merk dat jullie enorm genieten van al het moois. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. We hebben veel gereisd maar N.Z is voor ons totaal onbekend.
    De natuur schijnt schitterend te zijn.

• 30 November 2013 - 16:07

Bert Bemer:

Beste Elsbeth en Louis,

Ik volg jullie nou al een tijdje op jullie reis door Nieuw Zeeland en ik heb de indruk dat het erg relaxed reizen is. Mooie natuur en de mooie dingen des levens. Jammer, dat de excursie naar de Jan van Genten niet door kon gaan.
    Ga zo verder en kom gezond weerom. Groetjes Bert Bemer (ook namens Tiny)