Napier - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Napier

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

30 November 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Napier 26 november
Vandaag vervolgen we met de auto de rit naar Napier, waar we twee nachten gebruik mogen maken van de gastvrijheid van Karel (de broer van Margriet).
Helaas is het weer omgeslagen. Het regent hard en de top van de berg met sneeuw die we gisteren zo mooi zagen, is in nevelen gehuld. En dat is pech want juist de route die we gaan rijden laat de bergen mooi zien. We wilden ook nog een wandeling onderweg maken, maar helaas dat is vanwege het weer niet gelukt.
We hebben uiteindelijk toch gekozen voor de "gentle Annie" route door de bergen. Die moet je moet je niet rijden als het heel slecht weer is , maar dan wordt de weg ook echt afgesloten.
Eerst zijn we naar het Chateau Tongariro Hotel gereden voor een koffiestop. Het ligt heel afgelegen en lijkt op een skihotel in Zwitserland of Oostenrijk. Het is dan ook het skigebied van het Noordereiland. Je kunt in dit gebied ook (meerdaagse) wandelingen maken. Lijkt me geweldig!
Mount Ruapehu, Mount Tongariro, Mount Ngauruhoe waren dus helaas niet zichtbaar. Balen!!
Weer de weg op en door de , in laaghangende bewolking, gehulde bergen naar Napier gereden. Aan één kant jammer dat je niets ziet, aan de andere kant heeft het ook wel wat door zo'n stille, besloten wereld te rijden.
Op de " gentle Annie road, " ruim 150 km, zijn we slechts 10 tegenliggers zijn tegen gekomen...
Groene bergen met schapen in de wei. Dan weer bossen met enorme wolken donkergeel bloeiende brem met hier en daar toefjes lichtgele lupine. Echt Prachtig!
Rond 5 uur in de middag aangekomen in Napier waar we een warme ontvangst kregen van Karel die al met de paraplu in de hand klaar stond om ons te ontvangen.
Zijn huis is groot en heeft een prachtig uitzicht over Napier .... Uiteraard als het helder is en niet regent :-)
Leuke gesprekken gevoerd en daarna hebben Karel en zijn vriendin Lorraine een heerlijk maaltijd voor ons gemaakt.
Lange dag, maar bijzonder gezellig.

• 29 November 2013 - 23:17

Marianne:

Wat een geweldige reis, lieve mensen! Het heeft niet veel met uitrusten te maken, maar dat moeten jullie straks thuis maar weer doen! De indrukken, die jullie opdoen en de levendige manier waarop jullie erover schrijven...Ik zie het gewoon voor me, want die foto's...mooi hoor! Ik volg jullie op de voet en hoop, dat het weer gauw beter wordt. Blijf genieten!
    Lieve groetjes, Marianne