Taupo - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Taupo

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

28 November 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

25 november.
Op weg naar lake Taupo. Ontbijtje, koffers pakken, de koelbox en met Margriet op de achterbank richting Taupo. De afstanden zijn soms niet heel groot maar meeste kosten relatief veel tijd. De landschappen zijn wel erg mooi en we genieten van het uitzicht. Onderweg gestopt bij de Haku waterfalls.
De waterval is helemaal niet hoog maar naar de blauwe bruisende water kijken en het geluid te horen werkt hypnotiserend.
Daarna doorgereden naar Pukawa bay voor onze overnachting in de Oretti appartement. Prachtige plek met 2 slaapkamers, 2 badkamers en keuken. Mooi balkon met uitzicht over het meer. Elsbeth wilde het balkon opstappen en liep bijna door de glazen schuifpui heen ! Auw dat deed zeer. Voorzichtig met de ogen want we willen niet weer in een oogkliniek belanden. Uurtje op balkon gelezen, boodschappen gedaan en daarna heeft Margriet voor ons gekookt.
Lekkere kip, met gnochi en tomatensaus, broccoli en worteltjes. Toetje en toen tijd voor bed. Morgen weer een lange rit naar Napier waar we bij Karel, de broer van Margriet verblijven. We hadden hier eigenlijk 2 nachten moeten blijven. Te weinig gezien van het meer en van de Maori's cultuur van deze plek :-(
Reden om een keer terug te komen....

• 28 November 2013 - 20:44

Andries & Annie:

Krijgen steeds meer neiging om de koffers te pakken. genieten met volle teugen van jullie reisverslagen. Kijken uit naar de foto's en films? Zit in gedachte al met jullie mee te smullen.

• 28 November 2013 - 23:50

Saskia Amelung:

Zo gaat het met mij ook! Ik geniet ook van de reisverslagen en zou zo mee willen gaan! :-)
    Ben ook heel benieuwd naar de foto's.
    Geniet verder!
    Liefs, Saskia

• 29 November 2013 - 11:56

Ger En Hanneke:

Beste Louis en Elsbeth;

Het was wederom een openbaring jullie belevenissen te lezen.

Prettige voortzetting

Ger en Hanneke

• 29 November 2013 - 15:43

Huub:

Hallo Louis en Elsbeth,
    Geniet van jullie verdere reis en wij genieten van jullie reisverslagen...
    Groetjes, Huub

• 10 December 2013 - 10:37

Leo:

Heel leuk om zo mee te reizen en meer te weten te komen over Nieuw Zeeland. Mijn broer wilde als kind al naar NZ emigreren vanwege die mooie plaatjes in zijn wereldatlas, ik begrijp nu waarom!
    Jullie hebben een fantastische tijd als ik zo de reisjournalen lees.

hartelijke groet,
    Leo van Leeuwen