Coromandel - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Coromandel

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

23 November 2013 | Nieuw Zeeland, Cambridge

Vanuit Auckland voor 2 nachten naar de Coromandel. Auto midden in de city ophalen. Wel mooie grote 4wd bak een Mitsubishi Outlander. Hoog dus lekker in en uitstappen. Na enige opstartproblemen met de Navigatie wat later dan vertrokken uit Auckland. Eenmaal op het schiereiland kwamen we in totaal andere omgeving terecht. Groen, oerwoud, prachtige bloeiende planten ( ik ben helemaal weg van de Nieuw-Zeelandse christmas tree) en aan de linkerkant de zee in schitterende kleuren, lichtgroen, grijs en lichtbruin. Soms zon, soms wolken en dan weer wat regen. Het zorgde voor een fantastisch schouwspel. Doorgereden naar Coromandeltown
Daar wilde we graag meerijden met treintje van de Creek Railway (and pottery).
Dat was een heel leuke belevenis. In een klein treintje door "jungle". voor de liefhebbers kan je deze naam ook in you tube zetten en de volledige rit meemaken! In feite aangelegd om klei van de berg te halen.
Hadden nog wel even in de artshops willen kijken, maar helaas geen tijd meer. Het was nog een eind rijden naar onze bed & breakfast. Tegen kwart over 6 bij Sue aangekomen. Oud Engels ingericht, badkamer, zitkamer, keukentje en slaapkamer. Enorm grote en prachtige tuin erom heen.
's-Avonds bij Eggsentrick gegeten.
Eigenaar is kok, serveert, is kunstenaar en zingt ook nog. Was wel apart.
Terug in het donker. Heeeel donker, de wegen daar zijn zonder straatverlichting.
Dat was dag 1 in de Coromandel. Een werkelijk schitterend gebied.

• 23 November 2013 - 11:27

Saskia Amelung:

Hoi wereldreizigers!

Wat een fantastische berichten! Ik ga helemaal mee! Het lijkt net of je er zo een beetje bij bent!
    Hoe gaat het met lopen Elsbeth?
    We zitten hier in de kou en de regen. :-(
    Ik verheug me alweer op de volgende berichten! :-)
    Geniet ervan!
    Liefs, Saskia

• 23 November 2013 - 13:59

Hans En Titia:

Hoi Elsbeth en Louis, wat een mooie reis tot nu toe al. Veel te zien en zeker veel indrukken. We blijven jullie ervaringen volgen. Veel plezier verder. Hans en Titia

• 24 November 2013 - 11:05

Andries & Annie:

Dat we de reis met jullie reisverslag zelf ook een beetje mogen meemaken is heel leuk en bijzonder. Zouden zo met jullie willen ruilen. Het moet wel adembenemend zijn om dat mee te mogen maken.

Ook wij zien uit naar de volgende berichten en hopen dat het er nog veel zullen zijn.

Geniet er van, het is jullie gegund.