Doubtful Sound Arrowtown - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Doubtful Sound Arrowtown - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound Arrowtown

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

14 December 2013 | Nieuw Zeeland, Arrowtown

Doubtfulsound Arrowtown 11 december .
We hebben vannacht aan boord niet erg goed geslapen. Ondanks de vier persoonscabine waren de bedden krap en was het er benauwd ondanks de airco. Het was er gelukkig wel stil . We douchen prima en gaan om zeven uur aan het ontbijt zitten. Vers fruit, yoghurt, poached eggs, bacon etc. Alles was aanwezig.
Het regent en overal hangen wolken en nevels. Eigenlijk zoals het hoort in de Doubtful Sound. Het is er stil, sprookjesachtig en mysterieus. Heel bijzonder als in het gebied " the sound of silence" de kapitein de motoren stillegt en iedereen verzoekt om een tijdje stil te zijn. Zo dobberen we een kleine tien minuten in absolute stilte. Alleen het geluid van de regendruppels zijn te horen.
Daarna varen we verder richting de haven. Gelukkig worden onderweg eindelijk twee pinguïns gezien. Ze waren te ver weg om met de iPhone foto's te maken. Ik heb ze bekeken door een verrekijker die aan boord beschikbaar waren. We hebben wel een filmpje van een ander stel via de computer hiervan overgenomen.
Om tien uur komen we aan bij het haventje en met bus en boot zijn we om twaalf uur weer in Kaikoura. Het was een geweldige trip met leuke mensen uit diverse landen en hebben emai-ladressen uitgewisseld. Er was zelfs iemand van Groenland, waar ook een poosje hebben mee staan kletsen.
Dan stappen we de auto weer in om naar Arrowtown te rijden. De weg in omgekeerde richting lijkt ineens minder saai. Vreemd :-)
Veel verschillende tinten groen. Ze zeggen hier niet voor niks "fifty shades of green".
Onderweg stoppen we nog bij de beroemde bungy-jump bridge van A.J. Hackett, die de eer heeft gekregen van het bungy-jumpen een top toeristische attractie van de maken.
In 1988 werd de eerste commerciele bungeejumpplek op deze Kawaraubrug geopend.
Het is wel een diepte, 43 meter naar beneden. Wel een mooie blauwe rivier daar beneden. We blijven een poosje naar het geheel kijken. Het is een zeer professionele business. Er springen aan de lopende band mensen naar beneden. je kunt kiezen uit verschillende opties. Droog blijven of nat worden! Alles heeft te maken met je gewicht en de juiste afmeting van het elastiek.
Rond een uur of vier in de middag komen we aan in onze nieuwe B&B. We worden begroet in het Nederlands. Yvonne Spijkerbosch is in 1982 naar Nieuw-Zeeland gekomen en getrouwd met een Nederlander die daar al woonde.
We krijgen een kamer met uitzicht op de tuin. Even later komt er nog een echtpaar uit Nederland aan. Zij reizen ook via Travel Essence maar in omgekeerde richting. Ze hebben dus al aantal dingen gezien die wij nog gaan doen. Wel handig voor het uitwisselen van tips.
We kunnen lopend het dorp in want stad mag je het gezien de omvang niet noemen. Wat een verademing nu eens niet de auto te hoeven pakken om ergens te gaan eten. De dorpsstraat ziet er gezellig uit. Morgen verder kijken. We eten bij een pub, lekker buiten al spettert het een klein beetje. Toetje eten we binnen. Leuk is een bandje die Ierse muziek speelt waar we nog even maar luisteren.
Om kwart over tien gaat het licht uit.
Even een beetje bijslapen.