Arrowtown - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Arrowtown - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Arrowtown

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

14 December 2013 | Nieuw Zeeland, Arrowtown

Arrowtown 12 december
Het begint zonnig maar naar mate de dag vordert, betrekt het weer en vallen er spetters.
We gaan eerst maar eens het "dorp" Arrowtown bekijken.
Één lange winkelstraat die ons weer doet denken aan zo'n straatje in "wild west" film. Vooral ingesteld op toeristen, want we komen weer busladingen met voornamelijk Japanners tegen. Arrowtown is een oud mijnwerkersstadje. Er zijn nog wat oude overblijfselen van de Chinese mijnwerkerswijk rond 1860/1870.
Kijken wat winkeltjes, drinken koffie en bezoeken het Lakes District Museum and Information Centre. Het museum heeft een tentoonstelling over de geschiedenis van de stad. 's-Middags rijden we richting een paar wijnhuizen in de omgeving. Er wordt hier ook wijn verbouwd maar op veel kleinere schaal. We bezoeken er 3. De eerste ligt iets boven de rivier met een eng smal weggetje naar boven toe. Het kijkt uit op de bungyjump brug. Een roze gebouw met eveneens roze bloeiende valeriaan er omheen. Daar is over nagedacht. We proeven wat wijnen en gaan door naar de volgende. Daar zijn we jammer genoeg te laat voor een rondleiding.
We delen een proeverij want met te veel wijn achter het stuur kunnen er ongelukken gebeuren. De meeste wijn is prima, maar niet echt bijzonder. Het avondeten hebben we genuttigd in de Postmaster's Resicence. In onze B&B zit een het ander Nederlands stel die we hier aantreffen . Na een wandeling nog even geskyped met het thuisfront en weer op tijd naar bed want morgen weer een lange tocht naar Lake Tapako.

• 14 December 2013 - 07:57

Linda Van Der Lem:

Wat maken jullie veel mee! Ik word er bijna moe van ;) wel optimaal gebruik van jullie vakantie! Leuk hoor!

• 14 December 2013 - 10:54

Dennis:

wat een trip joh! druk schema. Over een week thuis aan de hutspot :-)