Wanaka - Reisverslag uit Maungawera, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Maungawera, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

Wanaka

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

08 December 2013 | Nieuw Zeeland, Maungawera

Wanaka 8 december
Vandaag een spannende dag. Gaat de helikopter/wandeling/jetboot tour nog door, of wordt het gecanceld vanwege slecht weer ?
Ook vannacht heeft het weer behoorlijk geregend. Als we opstaan is het gelukkig droog, wolken zijn iets opgetrokken en is zowaar wat blauw te zien.
En gelukkig, de trip gaat door! Gastheer Russel heeft een paar keer voor ons gebeld waarna de bevestiging wordt doorgegeven.
Eerst dik half uur in de auto naar de plek waar de trip begint. In het plaatsje Mokarora. De piloot geeft wat aanwijzingen waarna we in de heli stappen en de lucht in gaan
Het was echt spectaculair!
In een klein helikoptertje en dan langs en over de bergen scheren. Louis zei later dat bij sommige bochten zijn maag in zijn keel zat en ik vond het ook een raar gevoel. Maar je ziet verse sneeuw, een prachtig blauw meer en groene bergen. Uitzichten echt geweldig!
Daarna een lange wandeling gemaakt en alleen aan het prille begin een paar Australiers gezien die met grote rugzakken in dat gebied aan het rondtrekken waren. Ze liepen nogal snel . Wij hebben er bijna 3 uur met zijn tweeën gelopen. Onderweg heel veel foto's gemaakt. Eerst een stuk omhoog en dan verder langs de berg de rivier volgend en dan weer naar beneden. Pad erg rotsig dus opletten waar we lopen. Het was wel wat zwaarder dan we verwacht hadden. Moesten ook door stroompjes waden. Dus nattige voeten en Elsbeth ging 2 keer onderuit.
maar wat een prachtige wandeling.de begroeiing, de natuur, de uitzichten, alles in overtreffende trap.
Laatste stuk terug is met een jetboot. Ook erg leuk maar het werd halverwege koud en het begon op het laatste moment te regenen. Mede vanwege de snelheid die de boot had deden die spetters nogal zeer en doken we steeds meer naar beneden.
Nou ja we kunnen nog wel even doorgaan hoe geweldig het was maar dan vallen we in herhaling :-)
Nu even op de kamer aan het bijkomen. Het regent ondertussen weer pijpenstelen en realiseren we wat een mazzel we hebben gehad.
In Wanaka lekker chique gegeten. (Visschotel)
Morgen zal Elsbeth wel spierpijn hebben maar zitten we toch grotendeels in de auto weer op weg.

• 08 December 2013 - 10:39

Dennis:

Vet zeg, een echte heli vlucht! Nu al nieuwsgierig naar het live verslag hoe jullie dat beleefd hebben! Volgende stap bungee?

• 08 December 2013 - 11:10

Ilona:

Echt supergaaf!!!

• 08 December 2013 - 11:20

Margriet :

you could say I am just a tad jaleous ....... nee hoor ! ik ben blij dat jullie een mooie tijd hebben. Je volgende reis hier, ga ik echt met je mee !! Pas maar op ; )

• 08 December 2013 - 12:03

Marianne:

Wat een geweldige reis en wat worden jullie overladen met impressies....Echt de reis van jullie leven, denk ik. Wel jammer van al die regen, maar ' t land is natuurlijk niet voor niets zo groen! Gelukkig is er tussen de buien door nog heel veel te zien.
    Geniet er lekker van en thuis maken jullie met al die mooie foto's de reis gewoon weer opnieuw! Lieve groetjes,
    Marianne

• 08 December 2013 - 15:07

Bert En Tiny:

Prachtige natuurfoto's tijdens en na de helikoptervlucht. Gelukkig zijn jullie niet luchtziek geworden.

• 08 December 2013 - 19:02

Ida, Pieter, Martijn Goedmakers:

ja, ja, Elsbeth spierpijn, en Louis heeft natuurlijk nergens last van?
    Wat een ervaring, zo in die helicopter en wat een mazzle met het weer.
    Nog een fijne vakantie verder, xxx PIM

• 08 December 2013 - 21:06

Ruth :

Hallo Louis we hebben je op zaterdag wel heeeel erg gemist.
    Het was een drukte van jewelste op de clubdag.
    Nog even volhouden op tot ziens volgend jaar.
    Leuk jullie reis, op Google Earth gezien dat de bergen en de meren ietsje pietsje op Zwitserland lijken.
    Hier was het vandaag 10 graden en na de storm is het nu mooi en rustig weer.
    Morgen de ramen lappen, door de harde wind ... ja, ja wij weten het allemaal zand en troep waait dan in het rond.
    Groetjes Ruth