het schiet nu op - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu het schiet nu op - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

het schiet nu op

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

30 Oktober 2013 | Nederland, Hoofddorp

Nu zo'n beetje iedereen de vakantie achter de rug heeft gaan wij weer naar de zomer toe. Over twee weken vertrekken we voor het eerst in ons leven naar Hobbitland wat een bloedeind van Nederland ligt: Aotearoa! (Maori voor Nieuw- Zeeland). Het tijdverschil met Nederland is 12 uur vroeger. Aan de hand van deze prachtige TV-serie hebben we ons al een beetje verlekkerd met wat ons daar allemaal te wachten staat: http://www.wildaboutnewzealand.co.nz/
Natuurlijk gaan we op het Noordereiland ook onze lieve vriendin Margriet ontmoeten en zullen een week met haar optrekken.

We hopen de lange vliegreis van 2 x 12 uur met Singapore Airlines te overleven maar maken gelukkig nog een tussenstop van een paar dagen in Singapore waar het regenseizoen net is begonnen en het maar liefst 33 graden is. Tegenwoordig staat Singapore bekend om zijn skyline met vele hoge wolkenkrabbers en grote industrieterreinen. Aan de kustlijn zijn een aantal brede zandstranden en in het binnenland een aantal natuurreservaten en botanische tuinen. Eigenlijk staat het land meer bekend om zijn winkelstraten, strenge wetgeving en de altijd schone straten. Singapore in een notendop: http://www.youtube.com/watch?v=MM4u43QjamU

• 30 Oktober 2013 - 11:47

Nico Luckerhof:

Hallo Elsbeth en Louis,

Dat belooft wat te worden als ik zo lees wat jullie gaan ondernemen, misschien wordt dit wel de mooiste vakantie van je leven.

Alleen die lange reis, dat is het enige minpuntje wat ik zo zou kunnen denken, maar ach wie weet valt het eigenlijk wel mee... lekker filmpie kijken en een beetje slapen dan gaat het sneller dan je denkt.

Maar vanaf nu wens ik jullie alvast een fijne vakantie toe, en volg jullie reisverslag.

Groetjes Nico

• 30 Oktober 2013 - 13:21

Ton:

Elsbeth en Louis,

dit is een goed vooruitzicht zeg, maak er een mooie reis en ook een mooi verslag van.
    Veel plezier,
    Ton en Lidy.

• 31 Oktober 2013 - 22:55

Margriet :

Botanische tuinen zijn ontzettend mooi in Singapore...... heel erg warm , heel erg duur , maar mooi en de moeite waard. . xxx

• 02 November 2013 - 10:07

John En Marian:

Is er nog een plaats in je koffer vrij? Alvast een fijne vakantie gewenst en leuk dat wij jullie op deze manier kunnen volgen. Jullie worden vast en zeker de nieuwe Michael Palin.
    Tot snel Marian en John

• 09 November 2013 - 14:44

Bert & Tiny:

Beste Elsbeth en Louis,

We wensen jullie een heerlijke vakantie met mooie tochtjes en bezienswaardigheden. Ook leuk om weer eens een 'oude' vriendin te ontmoeten en herinneringen op te halen en wat bij te praten. We blijven jullie graag volgen en zijn heel benieuwd naar jullie avonturen in''Hobbitland'.

Groetjes Bert en Tiny

• 16 November 2013 - 15:11

Andries & Annie:

Hai Elsbeth en Loet(je),

We weten wat het is om in stadse, maar toch erg mooie Singapore rond te dolen en de tropische geur in te snuiven, maar na zo'n lange dag moet je je ook laten verwennen. Daar zijn ze ook meersters...... in.
    We blijven jullie wel vanuit dit natte, kouwe kikkerland volgen'
    Nog veel plezier.

Groeten,