lake Tekapo - Reisverslag uit West Melton, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu lake Tekapo - Reisverslag uit West Melton, Nieuw Zeeland van Elsbeth en Louis - WaarBenJij.nu

lake Tekapo

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth en Louis

16 December 2013 | Nieuw Zeeland, West Melton

Lake Tekapo 14 december.
15 minuten na middernacht melden we ons bij het bureau van Earth and Sky om de sterren van "dichtbij" te bekijken. Iedereen heeft zich warm aangekleed want het is er koud. Er worden nog extra jassen beschikbaar gesteld aan degene die dat denken nodig te hebben. Daarna vertrekken we naar een heuvel vlak bij het dorp. Je kunt ook een toer nemen naar Mount St. John maar die is duurder en langer. Deze duurt een uur en een kwartier en dat vinden we lang genoeg. De sterrenkundige is een Amerikaan die erg leuk over van alles en nog wat over de sterren vertelt. Hij wordt geholpen door twee Japanners. Met een laserpen die ver de lucht in schijnt worden de verschillende sterren aangewezen waaronder o.a "het steelpannetje". Iedereen kijkt om de beurt door een telescoop naar diverse sterren en nevels. We zien zelfs een vallende ster. Tenslotte kijken we door de telescoop naar de maan. Wauw, alsof we hem kunnen aanraken. De kraters zijn duidelijk zichtbaar.
Eigenlijk jammer dat de maan bijna vol is waardoor hij te veel licht afgeeft. Om half 3 stappen we enigszins verkleumd in ons bedje.
De volgende ochtend is het prachtig weer. De zon schijnt op ons balkonnetje en er is geen wind. We blijven lekker lummelen en vermaken ons over de hordes Japanse toeristen voor de deur die zich tussen de lupines laten fotograferen. Een kostelijk gezicht, waar wij weer foto's van hebben genomen.
Rond een uur of twaalf gaan we voor een kop cappuccino en het uitzicht weer de berg Mount St. John op. Vervolgens rijden we wat langs het meer en gaan ergens op een heuvel zitten om naar de stilte te luisteren. Helaas nog geen 5 minuten later begint er ergens een maaimachine kabaal te maken. Terug in het dorp lopen we een nog stukje langs de rivier. We blijken echter aan de verkeerde kant te lopen en moeten omdraaien. Even niet opgelet.
We eten een hapje in het huisje en rijden na het eten nog een stukje langs de andere kant van het meer om wat mooie foto's te maken van een ondergaande zon over het meer. Er zijn meer wolken opgekomen en de wind is ook een stuk frisser. De wolken zorgen voor een bijzonder schaduwspel over de bergen die we vastleggen op de foto. We nemen afscheid van deze bijzondere plek met het prachtige meer, de bergen en velden vol lupines.
Morgen weer verder voor de laatste twee nachten in dit schitterende land.

• 16 December 2013 - 20:45

Ida, Pieter, Martijn Goedmakers:

Lieve Elsbeth en Louis,

Wat heerlijk, dat voorjaarsgevoel: lupines. Ik ben bijna jaloers op jullie.
    En dan, de sterren, de maan.
    Wij gaan 2e kerstdag naar de Hobbit, dus zitten we ook even daar/
    We spreken elkaar vast binnenkort weer, heel veel liefs

• 17 December 2013 - 17:40

Ger En Hanneke:

Lieve Elsbeth;
    Beste Louis;

Volgens ons is deze reis een geweldige ervaring voor jullie geworden.
    Wij genieten ook van dit wederom professionele verslag.
    Is deze reis inclusief verslag + foto's straks bij jullie te bestellen?

Ger en Hanneke Dresken